Veel gestelde vragen 2017-10-12T10:44:52+00:00

Moet ik een afspraak maken om bij jullie langs te komen?

Graag! Het zou natuurlijk zo zonde zijn als je langs komt en de hele dag zit al vol met afspraken of een afspraak is net begonnen, de afspraken op zich duren namelijk 2 uur. Graag neem ik de tijd voor je om jou zo goed mogelijk te adviseren.

Wanneer kan ik het beste bij jullie langskomen voor mijn trouwjurk?

Ik adviseer 7 á 8 maanden van tevoren. Levertijden van fabrikanten variëren tussen de vier en vijf maanden. Je jurk moet natuurlijk ook nog afgespeld worden en worden vermaakt hier trek ik ook nog 2 maanden voor uit. Zie hier de gehele collectie.

Verder heb ik nog samples van voorgaande jaren die zo uit het rek verkocht kunnen worden dus als je wat krapper in de tijd zit is het ook geen probleem.
Deze collectie kan je zien bij de sample sale trouwjurken.

Moet ik een aanbetaling doen bij aanschaf van mijn japon?

Ja, wij vragen een aanbetaling van de helft van het aankoopbedrag. Het restant dient betaald te worden bij het afspelden van de jurk dat is 2 maanden voor de grote dag. Is het niet mogelijk om de helft direct aan te betalen, dan kun je ook een kleiner bedrag aanbetalen en de rest vervolgens binnen acht dagen per bank naar ons overboeken.

Is mijn jurk verzekerd tegen bijvoorbeeld faillissement of brandschade?

Wij zijn aangesloten bij de branchevereniging Mitex. Deze verzekert de aankoop tegen schade en faillissement. Omdat je de japon toch vaak ver van tevoren koopt is het fijn om te weten dat deze verzekerd is tegen dergelijke zaken. Hou er wel rekening mee dat op het moment dat je de japon meeneemt deze verzekering vervalt.

Het annuleren van een huwelijk of zwangerschap zijn echter geen zaken waar wij je tegen kunnen verzekeren. Hiervoor kun je bij een verzekeringsadviseur een bruiloftsverzekering afsluiten.

Zie hier de Verkoopvoorwaarde van de MITEX

Berekenen jullie ook vermaakkosten?

Vermaakkosten worden alleen berekend als er inderdaad iets aan de japon vermaakt moet worden. Er zijn standaard prijzen voor het vermaken en deze kan je terugvinden bij het atelier op deze website. Als je speciale vermakingen wilt aan de jurk, kan ik altijd kijken hoeveel het ongeveer gaat kosten. Ik ben zelf ook de coupeuse dus ik weet meestal wel hoelang ik ergens mee bezig ga zijn en of bepaalde dingen mogelijk of niet mogelijk zijn. Dit kan ik al adviseren bij het passen van de jurken.

Mag ik mijn trouwjurk en accessoires ruilen?

“Ik heb te snel besloten om voor deze bruidsjurk te kiezen, maar vindt de andere jurk toch eigenlijk veel leuker. Mag ik mijn trouwjurk nog ruilen?”
Je mag binnen 2 weken kosteloos ruilen. Daarna wordt de jurk besteld en kan er niet meer kosteloos geruild worden. Zie ook de voorwaarden van CBW Mitex

Ik heb me bedacht, krijg ik mijn geld terug?

Nee, dat kan in geen enkele CBW-erkende bruidswinkel. De gepersonaliseerde aankoop is van rechtswege niet te ontbinden. De brancheorganisatie heeft daarover duidelijke richtlijnen opgesteld ter bescherming van de branche & jou als bruid in het bijzonder. Daarin staat duidelijk wat je van ons mag verwachten en wat de rechten en plichten zijn als consument & als bruidswinkel. Je leest de voorwaarden hier en op de website van CBW-erkend.nl in de rubriek Bruidsmode.

Staat je vraag er niet bij? Vul dan het contactformulier in bij afspraak maken en dan zal ik zo snel mogelijk je vraag beantwoorden.